Wat post je op Instagram als interieurprofessional?

Als interieurprofessional is het belangrijk om ook op social media aanwezig te zijn. Zie het als jouw online visitekaartje en portfolio. Potentiële en bestaande klanten kunnen hier jouw expertise en stijl terugvinden en te weten komen hoe actief jij bent in de interieurbranche. Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw Instagram pagina niet alleen “leuk om naar te kijken is”, maar ook nieuwe klanten kan opleveren?

Jouw ideale klant
Het begint allemaal met het kennen van jouw klant. Neem de tijd om te begrijpen wie jouw ideale klant is en wat hem of haar drijft. Verplaats je in hun schoenen en bedenk wat jij als klant graag zou willen zien, wat je inspireert en wat je motiveert om een interieurprofessional zoals jij aan te nemen. Een goede verstandhouding met je klanten is goud waard. Laat op jouw pagina zien wat je kunt bieden en hoe jouw stijl aansluit bij de wensen van jouw klanten.

Post met regelmaat
Consistentie is hierin ook erg belangrijk. Zorg ervoor dat je een vaste stijl hanteert en dat je regelmatig content post die relevant is voor jouw doelgroep. Dit kan verschillen van inspirerende interieurontwerpen tot tips voor het inrichten van verschillende ruimtes.

Zo gaat jouw klant over tot actie
Schrijf je posts uit enthousiasme en passie. Wees oprecht en probeer je ideale klant te motiveren, terwijl je dicht bij jezelf blijft. Wie weet geeft jouw post net dat ene zetje wat jouw potentiële klant nodig heeft om actie te ondernemen.

Blijf je focus houden
Heb jij zelf niet genoeg tijd over om jouw Instagram goed bij te houden? Denk er dan eens over na om dit (deels) uit te besteden. Jouw klanten verdienen namelijk al jouw enthousiasme en jij kan je hierdoor misschien beter focussen op wat jij het beste doet: interieur ontwerpen.

Blijf groeien
Met deze stappen ) kun je niet alleen je Instagram pagina optimaliseren, maar ook je bedrijf laten groeien en de juiste klanten aantrekken die passen bij jouw stijl en visie als interieurprofessional. Aan jou nu de taak om een strategie te maken voor je marketing. Concreet aan de slag dus! Wil je weten hoe?

TIP: wil jij de volgende stap in jouw bedrijf zetten en ben jij er klaar voor om meer inzet te tonen? Neem dan eens een kijkje bij onze ondernemersopleiding en laat jouw bedrijf groeien.

Laat een reactie achter

Deel deze blog:

&

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Wil jij groeien in je ondernemerskwaliteiten en/of het bedrijf creëren dat je wilt? Vraag jij je af wat daarvoor nodig is? Loop je vast en weet je niet wat nu handig is om als eerste stap te zetten? Meld je dan aan voor een gratis sparsessie. 

gratis sparsessie

Lees meer